036_SOLZICE
SOLZICE
Prežihov Volbenk je lepo opisal družinski odnos v
črtici Solzice.
V njej ga opiše res da nekoliko drugače kot se je v
resnici zgodil, ampak to je umetniška svoboda. Opiše pa za Slovence ta zelo
bazični odnos, ki definira odnos do mamice.
Zadeva je v originalu potekala drugače kot v
literaturi.
Mamica je bila sama, se pravi brez moškega, in bi bila
rada malo sama. Se pravi brez sinkota, da se ji plete med nogami. Ker bi rada,
da se ji nekaj drugega plete med nogami.
In ker pri nas velja pravilo, kdor prej pride prej
melje ( in če mu dobro melje, mu tudi prej pride), jo je imel na očeh en
učitelj, ki so ga sicer v vasi klicali Frančeško.
V resnici je bil Franc, ampak ker je bil svojčas v
Italiji, v Bologni natančneje, kjer je študiral bolonjsko reformo, so ga ljudje
klicali Frančeško.
Večina ga ni marala, ker je ves čas govoril o reformi
šolstva, ampak kdo pa to rabi, a ne. V glavnem - niso ga marali!
Malo se je bil tam, kjer je bil, navzel italijanskih
manir, ženskam je poljubljal roko, ko jih je srečal in če so mu bile všeč
seveda. Pa kako se je bil nosil in kakšno frizuro je imel! No, vse je kazalo na
polizanega tipa.
Tistega famoznega dne, nam vsem znanega iz šole, se je
Frančeško napovedal pri mamici. Mali Volbrenk se je motal okrog hiše kot bi
vedel, da se nekaj pomembnega pripravlja. Pa ga je mamica poklicala in mu
rekla: Volbevsk, pejt mi v Pekel nabrat rožic!
Ampak, tam je nevarno, je rekel mamici. Lahko mi še
spodrsne in se ubijem.
Toda mamici tedaj ni bilo do tega, da bi o tem
razpravljala na dolgo in široko in mu je rekla: Pol pa bolj pazi, da se kaj ne
zgodi! Pejt rožce nabirat...
V resnici je samo ponovila tisto »pazi, da se kaj ne
zgodi..., kar se je bila namenila reči Frančeškotu ob njunem srečanju, seveda,
če se bo odkrižala ta malega za eno uro ali dve euri.
In je mali Volbmijavsk odšel na svojo nam še iz šole
dobro poznano pot nabiranja rožic za mamico. In ker je Volfbang bil okreten in
je imel željo vrniti se čimprej zdrav in cel k mamici nazaj domov, da ne
govorimo da je bila ura glih za Kravico Katko in Pujso Pepo, je splezal globoko
v Pekel dol in spet nazaj. Vse sam in brez tuje pomoči (za mamico!) in je tam
nabral solzic.
S šopkom v roki je ponosno korakal proti domu.
Kot ponavadi ni takoj šel h glavnim vratom, temveč je
pogledal najprej skozi šipo. In kaj je videl?
Na ognjišču se je kuhal močnik in je zato sklepal, da
so šipe kamre zato zamegljene in orošene. Kar je pomenilo, da mati počivajo
(množina, a v tem primeru bi bilo bolje uporabiti dvojino, kenede. Torej:
počivata! Ali pa, mater(!), (vejica) počivata!
In je vstopil v kolibo ter jel zapirat vrata kamre,
češ naj mati počivata (dvojina, ne množina!). A ko je pošpegal skoz priprta
vrata kamre – uuuuuuuu, ....'kamadona..., kaj je ugledal? Frančeška, tega
izdajalca, kako mu štepa mamico!
Ona pa je sedela na njem (on ni nič delal, lenuh, je
vse ona morala sama naredit, praktično jo je izkoriščal) in še uživala zraven.
Tedaj je spoznal, da je zapeljana od sovražnih elementov. In to globoko.
Vseh sort stvari mu je tedaj šlo skozi glavo. Ki so se
pozneje pretvorile v ideologijo. Recimo to, da gre pri okupaciji ravno za to,
da okupator okupira mamico in poliže ves močnik, tako da zanj nič ne ostane.
Da je mamica zapeljana (okupirana) in da se sama sploh
ne zna braniti in da potrebuje osvoboditelja iz stiske.
Ne more kar en drug stanovnik vdreti k njim v kolibo
in, meni nič - tebi tič, iz nje izriniti tiste, ki imajo pravico do
svoje mamice. Torej, prednost. Torej da so avtohtoni.
Ampak tedaj, ko je to videl, mali Volfštapler ni mogel
kaj dosti storiti, ker je bil še majhen. Zato je stal pred oknom, zrl skozi
meglico noter v kamro in solze so mu tekle na solzice po lici (solze po lici na
solzice na okenski polici), ki jih je nabral svoji mamici.
Mater, če bi se to dalo ovekovečiti na freski, to bi
bila slovenska Pietà (so rekli, da za marmor ni denarja, ampak za Robbo, tega
italijanskega kurbirja, je pa zmeri bil marmor, pizda vam materina!).
To čustvo in ta zavest sta ostajala živa, vse od
tedajci pa do zdajci. In se je vse to slejkoprmej manifestiralo še mnogokrat in
na mnoge druge načine v slovenski polpretekli, kot tudi sedanji polzgodovini.
Recimo, ko je udaril sem okupator, ve se s kakšnimi
nameni, je bilo treba braniti mamico - pardon domovino z vsemi sredstvi! Če ni
bilo orožja, smo ga pa okupatorju vzeli in ga z njim pobili. Ali, kot bi to
rekel ta stari Ribičič, s kurcem nad kurce.
Skratka: nacionalni interes je (tu je potreben prevod,
ker je ta izraz precej v rabi, pa nihče ne ve, kaj pravzaprav pomeni), interes
nacionalni je, da nam tujci ne jebejo mater.
Je že mogoče, da sami ne znamo, ampak se pa
patriotizem najlepše kaže v tem, da ne znaš (da si impotenten),
ampak da si sam jebeš mater, kar nam zelo lepo uspeva. Ne pa da smo v tem
odvisni od tujca.
Kadarkoli torej kdo omeni našo neodvisnost, gre
pravzaprav za to in nič drugega.
Ko pa je treba primerjati psihologijo Slovenca s
psihologijo Evropejca, pa se je treba zavedati, da pri nas ne veljajo ista
pravila. Kajti pri nas nič ni primerljivega z drugimi.
Ne ekonomija, ne snemanje filmov, ne razlaganje
"družine" in odnosov v njej, pa kaj to sploh je, ker je vse vezano na
bazični odnos sinek-mamica. In če tega ne razumeš, potem ti ni jasen pojem
nacionalnega interesa, ki je še naprej ohranjati nedotaknjen bazični odnos
sinkota z mamico, kar je prešlo v kulturo ali v Kulturo, kot to pri nas rad
poudarjamo.
Kultura je nekakšen potokaz, v katerem sinko pazi, da
je mamica nesrečna. Kar je že Cankar lepo povedal. Cankar je bil velik
socialist in to ni mala šala, da ne rečem šalica (kave).
Če drugje uporabljajo psihološki test za ugotavljanje
primernosti ljudi za določeno službo in ali so ti optimisti ali pesimisti, in
mu zato pred nos pomolijo kozarec na pol poln ali napol prazen, in ga vprašajo
če je kozarec napol poln ali napol prazen - je čisto logično, da se
za Slovenca namesto kozarca zato uporabi - fojba!
Kritično vprašanje je torej: ali so pri nas fojbe na
pol prazne ali napol polne? Zgodovinsko je takšen test utemeljen! Na stvar je
treba gledati v pravilnem kontekstu.
Patriotska čustva so torej vsa v tem, kdo nam bo jebal
mamico.
Le kadar je nesrečna, je naša, saj je že to, da je
nesrečna, znak da je naša, da ji lahko zaupamo. Če pa je srečna, potem se pa
sigurno skrivoma fukari z okupatorjem. Ki ji vlaga sveža sredstva, in to kdove
kam v katero luknjo, da mi tega ne vidimo.
Zato je pomembno na oblasti vedno imeti nekoga, ki
pazi na narodov interes, da kontrolira denarne tokove, kam gredo. Da imamo
družinsko politiko (da se ve kaj je normalno!) in pa seveda, kaj otroke učijo v
šoli.
Predvsem nabirat rožice, da se našim politikom
(osvoboditeljem!) ne pletejo med nogami, medtem, ko nam v miru jebejo mamico.
Komentarji
Objavite komentar